vrijdag 30 april 2010

Donderdag, 29 april 2010

Ze hebben hier geen prachtige fietspaden maar wel prachtige schuilhutten.
Overigens zijn ze hier ook druk bezig fietspaden aan te leggen maar het is nog lang geen Drenthe.














Zomerse temperaturen, 27 gr.C.
Posted by Picasa

Woensdag, 28 april 2010

September 2008 toen we onze auto kochten, stond er 22.000 op de teller.
Vandaag alweer 100.000 plus.
Posted by Picasa

woensdag 28 april 2010

Dinsdag, 27 april 2010

Ons huis bij volle maan.

















prachtige zomerse dag, 19 gr. C.
heerlijk in de tuin gewerkt, onkruid wieden, uren water gesproeid
Posted by Picasa

maandag 26 april 2010

Maandag, 26 april 2010

Een akker zo glad als een biljartlaken, maar dan zwart. Met een maand is ook de goede kleur daar

















Prachtig weer, 18 gr. C. we zijn alle dagen aan het sproeien
Posted by Picasa

Zondag, 25 april 2010

Op mijn dagelijkse wandeling kom ik langs dit Kruis. Wij wonen in een omgeving die overwegend katholiek is en dat is te merken. Bij elke grote boerderij staat zo`n Kruis.
Posted by Picasa

zondag 25 april 2010

Zaterdag, 24 april 2010

De open dag voor familie van de medewerkers radiologie van het Sofia-ziekenhuis werd druk bezocht. Ook dochter Isis en opa en oma kwamen een kijkje nemen.












Prachtige zomerse dag, waarbij het `s avonds weer snel koeler werd
Posted by Picasa

vrijdag 23 april 2010

Vrijdag, 23 april 2010

Dagelijkse rondje vandaag - in korte broek - langs de Baggersee



















Heerlijke zomerse dag.
Hele dag in de tuin gewerkt
Posted by Picasa

donderdag, 22 april 2010

One day I fly away.
Onze duif is nog niet weergekeerd

















Droog weer, maar koud
Posted by Picasa

Woensdag, 21 april 2010

Op mijn landgoed doen de bessenstruiken het weer fantastisch.



















droog, koud en winderig
Posted by Picasa

dinsdag 20 april 2010

Dinsdag, 20 april 2010

Tijdens de jaarvergadering werden de jubilarissen - 25 en 40 jaar - in de bloemetjes gezet.















smorgens regen, smiddags bewolkt en koud
Posted by Picasa

Seniorenmittag

Voor het eerst ben ik - na enige aarzeling - bij senioren-middag geweest.
Ik meende dat deze middagen meer iets waren de voor de eigen dorpsgenoten.
Herman van de Muehl - waar wij zaterdags onze tuinafval brengen - wist mij te overtuigen dat dit niet zo was.

Ik kan nu al zeggen dat ik er spijt van heb.
Spijt dat ik niet eerder gegaan ben. Vanaf je zestigste verjaardag ben je daar welkom en dat was ruim een jaar geleden.

Er moet heel wat gebeuren als ik in het vervolg niet aanwezig ben.

De middag begon met Kaffee en Kuchen. Kuchen is nog steeds gebak. Gebak dat door de vrouwen - die bedienen - zelf gemaakt is en in een nederlandse bakkerswinkel niet zou misstaan.

Er waren acht taarten voor de 10 aanwezige mannen en 14 vrouwen. Dat een tweede stuk gebak genomen wordt is hier heel normaal maar het gemiddelde bij de mannen lag op 4 stuks.

De nieuwste dorpsperikelingen worden uitvoerig besproken. Van al dat praten krijg je weer dorst en ook daar was rekening mee gehouden.
Bier, water en schnaps in de kleuren wit en rood was ruim voorradig. De drie Geburtskinder van April gaven elk een uit, waarvan een, een 2 liter hausgemachte kersen-likeur meegenomen had. Die smaakte erg lekker en de lege fles kon aan het eind zo weer mee naar huis.

Het was echt heel gezellig en je steekt ook nog eens wat op. Bijvoorbeeld een flesopener heet onder de jongens `schluessel 17`oftewel sleutel 17. Leuk. Op vertrouwelijk, stiekeme toon werd mij verteld dat het ook `Hebamme` heet. hahahaha. Nu kende ik gelukkig het woord Hebamme en kon dus vrolijk meelachen.
Twee van mijn kleinkinderen zijn in Duitsland geboren en dan komt de Hebamme in beeld. De vroedvrouw oftewel de verloskundige dus.

Inmiddels had ik de eerste tien schnapps al binnen. Peter - een van de jongens - meende dat als ik maar genoeg te drinken kreeg, ik de volgende keer zeker zou terugkomen. Toen ik vertelde dat er ook kans was dat ik dan niet weer heen mocht als ik teveel gedronken had, bleek dat van later zorg.

Nadien werd er nog gezongen, oa. Das Rentnerlied op de wijs van Scheun ist die Jugend.
Al met al een interessante middag
Posted by Picasa

maandag 19 april 2010

Maandag, 19 april 2010

Hoe droog het is, is goed te zien op deze foto. We hebben vandaag dus weer moeten sproeien.















Droog en zonnig, ca. 15 gr. C. Bewolkt
Tuin verder schoongemaakt.
Posted by Picasa

zondag 18 april 2010

Zondag, 18 april 2010

Sfeerfoto van de Cascadeloop in Hoogeveen.
Oud-collega Rob was ook weer van de partij met op de achtergrond twee van de 6000 lopers aan dit prachtige sport-evenement. Hoogeveen op z`n best.
















Prachtige zomerse dag. ca. 18 gr. C.
Posted by Picasa

zaterdag 17 april 2010

Zaterdag,17 april 2010

Iedere zaterdagmorgen om 07.30 uur keyboard-les van David.
(boek 3 en vandaag begonnen boek: Die 100 schoenste Melodieen voor piano)



















Hele dag droog en zonnig, ca 16 gr.C
Tuin schoon van blad, erg droog, vandaag weer gesproeid
Posted by Picasa

vrijdag 16 april 2010

Vrijdag,16 april 2010

Eerste foto op mijn nieuwe Blog, gemaakt tijdens mijn dagelijkse wandeling.
Middagtemperatuur 12 gr.C, droog en s`middags zon.
Zuckererbsen uitgeplant. Eerste keer tuin gesproeidPosted by Picasa