zaterdag 24 juli 2010

Zaterdag, 3 juli 2010.

Circa 10% van de egel populatie is slachtoffer van het verkeer.
Posted by Picasa

Vrijdag, 2 juli 2010.

Deze foto doet mij denken aan Sylvain Poons.








Zuiderzee ballade: `k zie aan de horizon geen schepen meer.
en
ruist nu een halmenzee, de oogst is rijp.
Posted by Picasa

Donderdag, 1 juli 2010

Schweinestall in aanbouw. De grootste van heel Niedersaksen met straks 4000 varkens. Twee dagen in hun korte leven zien ze daglicht.
Posted by Picasa

Woensdag, 30 juni 2010.

Otroerend dit plaatje maar ondertussen mogen de jagers nu de bokken afschieten.
Posted by Picasa

dinsdag, 29 juni 2010

Dit is mien eerappellaand. ( Ede Staal, mien toentje)
Posted by Picasa

maandag, 28 juni 2010.

Gooi je oude schoenen niet weg voordat je nieuwe hebt.
Posted by Picasa

zondag, 27 juni 2010

De kersenoogst waarvan hier de gehele opbrengst voor 2010.
Het lijkt niet veel maar bij de opbrengst van 2009 die 2 kersen groot was is dit gigantisch.
Ze smaakten bovendien verrukkellijk. Posted by Picasa

zaterdag 3 juli 2010

Zaterdag, 26 juni 2010.

"Ich wurde mich freuen, wenn du an der Feier meines 40 jahrigen Priesterjubilaum am 26. Juni 2010 teilnehmen konntest", stond op de uitnodiging van Pater Hermann. Het was een internationaal feest met mensen uit Engeland, Australie en Papua Nieuwguinea en zelfs een nederlander.
Posted by Picasa

Vrijdag, 25 juni 2010

Met en voor buurvrouw Inge een nieuwe Renault Fluence gehaald in Cloppenburg.
Posted by Picasa

Donderdag, 24 juni 2010.

Tot slot het kruidenhoekje.
Posted by Picasa

Woensdag, 23 juni 2010

Posted by PicasaDe witte bes.

Dinsdag, 22 juni 2010.

Ook de rode bes doet het goed.
Posted by Picasa

Maandag, 21 juni 2010.

De zwarte bes doet het dit jaar uitstekend.
Posted by Picasa

Zondag, 20 juni 2010.

Nooit geweten dat zoiets bestond.
Posted by Picasa

Zaterdag, 19 juni 2010.

Nog een groepsfoto van het uitstapje van onze senioren.
Posted by Picasa

Vrijdag, 18 juni 2010.

Het jaarlijkse uitstapje van de meisjes en jongens senioren - waar ik nu ook toe behoor - begon met een bezoek aan het Heimathaus in Oberlangen. Als welkom natuurlijk enige alcoholica. Dit keer een soort boerenjongens.
Posted by Picasa

Donderdag, 17 juni 2010.

Deze eend wordt dagelijks gevoerd. De voerbak is ook zijn uiteindelijke bestemming.











De eigenaar zegt het met zo`n big smile dat niemand dat geloofd.
Posted by Picasa

Woensdag 16 juni 2010.

The day after mocht ik met deze drie dames het Schutzenhaus, waar we de avond tevoor gefeest hadden na onze vermoeiende fietstocht, schoonmaken. Ook dat hoort erbij als je in de Fest-ausschuss/feestcommissie zit.
Posted by Picasa

Dinsdag, 15 juni 2010.

De jaarlijkse Fahr-rad-tour van ons St. Vitus-chor ging dit jaar naar Fresenburg/Duthe. Voor de oudjes ging Hermann met trekker en wagen ook weer mee. Een geluk voor mij want ik kreeg ein Platten/ lekke band en mocht op de bok plaatsnemen.
Posted by Picasa

Maandag, 14 juni 2010.

Kraai Karel kreeg de kans om weg te vliegen. Hij heeft er geen gebruik van gemaakt.
Posted by Picasa

Zondag, 13 juni 2010.

Spargel/asperges zum sattessen met dee buurtjes Manny (Manfred) und Lizzy. Het was overheerlijk.
Posted by Picasa

Zaterdag, 12 juni 2010.

EEn combi-visite van oma en zus Dicky. Dat beviel uitstekend en het potje rummikub ontbrak natuurlijk niet.
Posted by Picasa

Vrijdag, 11 juni 2010

Als deze prachtige plant is uitgebloeid zetten we hem in de volle grond.
Posted by Picasa

Donderdag, 10 juni 2010

Op een grote paddestoel,......................
Posted by Picasa