Natuurfotograaf is niet mijn ding. Heb voor deze foto ruim een uur stilgestaan met het foto-toestel in aanslag. Het ronde gat is de toegang tot een spechten-nest.
Voor mensen die denken dat ik een uur stilsta om een boom te fotograferen........kijk nog eens goed.
Pa en moe koolmees zijn er druk mee. Een nest vol jonge meesjes vergen het uitertste. Gelukkig staat/ligt en hangt het voer direkt bij de buren. Zelfs gisteren zag ik Janny nog nieuwe vetballen ophangen. Dat scheelt toch aanmerkelijk in het aantal vlieguren.
De schrik van elke kattenliefhebber. Wij wonen 50 meter van het bord bebouwde kom. Ze komen er aan rijden met 100 km p/u. Dat mag hier. Laten vervolgens het gaspedaal los en rijden met ruim 80 km p/u ons dorp binnen. Gelukkig was het niet onze Tyger.
Zaterdag lijkt het bij ons in het dorp op Staphorst. Iedereen is druk bezig in de tuin en maakt de buitenboel netjes. Het tuinafval gaat naar de Muehl en tegen 16.00 uur heeft iedereen de boel aan kant. Feierabend.
Dit is dan zo`n beetje het eindresultaat. Alleen jammer dat het nog steeds bewolkt is.
Vandaag zouden we met ons St. Vituschor naar Dresden vertrekken voor een 4 daags bezoek. Deze prachtige Frauenkirche had ik zeker willen bezoeken. Helaas ging de reis niet door.
Nog even wat groenten gezaaid in de volle grond, die nat en koud was. Wortelen-fly-away. moet je nemen zei de verkoper. Dan heb je geen last van de wortelvlieg. Trouwens,wist niet dat die bestond. By the way, waarom moet dat `fly away `nu weer in het engels?