maandag 31 mei 2010

Dinsdag, 1 juni 2010.

Het huurcontract met de familie Wesp is ontbonden. Ze moeten op zoek naar een ander onderkomen
















`Als het regent in Mei is April voorbij`,
luidt een oude weerspreuk Wij waren maar wat blij dat het de laatste twee dagen van Mei regende.
Posted by Picasa

Maandag, 31 mei 2010.

Gisteravond 3 egels in onze tuin. Deze bijzondere egel kregen we van de buurtjes die op vakantie geweest waren
Posted by Picasa

Zondag, 30 mei 2010

Natuurfotograaf is niet mijn ding. Heb voor deze foto ruim een uur stilgestaan met het foto-toestel in aanslag. Het ronde gat is de toegang tot een spechten-nest.












Voor mensen die denken dat ik een uur stilsta om een boom te fotograferen........kijk nog eens goed.Posted by Picasa

zaterdag 29 mei 2010

Zaterdag, 29 mei 2010

De gerestaureerde kast. Nu tot de nok gevuld met speelgoed
Posted by Picasa

Vrijdag, 28 mei 2010

Boven de deur naar het terras zit sinds een paar dagen een wespennest in aanbouw. Dit clandestiene bouwwerk wordt eerdaags verwijderd.
Posted by Picasa

Donderdag, 27 mei 2010

Mijn vaste stapmaatje.
Elke avond tussen 22.00 en 23.00 uur gaan we op stap
Posted by Picasa

donderdag 27 mei 2010

Woensdag, 26 mei 2010

Pa en moe koolmees zijn er druk mee. Een nest vol jonge meesjes vergen het uitertste. Gelukkig staat/ligt en hangt het voer direkt bij de buren. Zelfs gisteren zag ik Janny nog nieuwe vetballen ophangen. Dat scheelt toch aanmerkelijk in het aantal vlieguren.
Posted by Picasa

woensdag 26 mei 2010

Dinsdag, 25 mei 2010

De schrik van elke kattenliefhebber. Wij wonen 50 meter van het bord bebouwde kom. Ze komen er aan rijden met 100 km p/u. Dat mag hier. Laten vervolgens het gaspedaal los en rijden met ruim 80 km p/u ons dorp binnen.
Gelukkig was het niet onze Tyger.
Posted by Picasa

dinsdag 25 mei 2010

Maandag, 24 mei 2010

Als blogger van: foto van de dag, mag deze niet ontbreken.
Posted by Picasa

Zondag, 23 mei 2010

Het voorjaar, het jaargetijde van het nieuwe leven in de natuur.
Plusminus 100 miljoen donderkoppies in de Baggersee.
Posted by Picasa

Zaterdag, 22 mei 2010

De bos, wordt uitgedund. Spaanplaat maken ze ervan
Posted by Picasa

Vrijdag, 21 mei 2010.

Onkruid en toch prachtig
Posted by Picasa

Donderdag, 20 mei 2010

Vandaag 50 aardappels gepoot en dat komt er tzt dan zo uit te zien.
Een pootaardappel levert 25 consumptie aardappels, volgens de kenners.
Posted by Picasa

woensdag, 19 mei 2010

Edelgard, zoals deze dame heet, kom ik regelmatig tegen bij mijn dagelijkse wandeling.
Altijd goedlachs.
Posted by Picasa

maandag 24 mei 2010

Dinsdag, 18 mei 2010

Een maand geleden ook een foto van mijn groente/fruittuin genomen.
Zie het verschil.
Posted by Picasa

zondag 16 mei 2010

Zondag, 16 mei 2010

De eerste keer dit jaar en ze waren weer heerlijk. Jammer dat het in de namiddag koeler werd. De bedoeling was om buiten te eten. Jammer dan.





















Droog, regelmatig zon. Temp. 15 gr C.
Posted by Picasa

zaterdag 15 mei 2010

Zaterdag, 15 mei 2010

Zaterdag lijkt het bij ons in het dorp op Staphorst. Iedereen is druk bezig in de tuin en maakt de buitenboel netjes. Het tuinafval gaat naar de Muehl en tegen 16.00 uur heeft iedereen de boel aan kant. Feierabend.

Dit is dan zo`n beetje het eindresultaat.
Alleen jammer dat het nog steeds bewolkt is.
Posted by Picasa

Vrijdag, 14 mei 2010.

Ik ben niet goed in datums onthouden maar 14 mei vergeet ik niet. De trouwdag - 1932 -van mijn ouders. Op de foto 55 jaar getrouwd.
Posted by Picasa

Donderdag, 13 mei 2010.


Vandaag zouden we met ons St. Vituschor naar Dresden vertrekken voor een 4 daags bezoek.
Deze prachtige Frauenkirche had ik zeker willen bezoeken.
Helaas ging de reis niet door.
Posted by Picasa

Woensdag, 12 mei 2010

Beeld in onze tuin waarbij de kleinkinderen vol bewondering kijken wanneer die kruik nou eens leeg is.
Posted by Picasa

Dinsdag, 11 mei 2010.

Nog even wat groenten gezaaid in de volle grond, die nat en koud was.
Wortelen-fly-away. moet je nemen zei de verkoper. Dan heb je geen last van de wortelvlieg. Trouwens,wist niet dat die bestond.
By the way, waarom moet dat `fly away `nu weer in het engels?
Posted by Picasa

Maandag, 10 mei 2010

Deze commode stond op de nominatie om weggegooid te worden.
De uitdaging is er en hopelijk binnenkort de foto van het resultaat.
Posted by Picasa

Moederdag 2010

Wij doen niet meer aan moederdag, onze kinderen hebben hun eigen gezinnetjes. Toch doen we nog wel eens van die `moeder` dingetjes.
Posted by Picasa

Zaterdag, 8 mei 2010.

Janny`s cursus schilderen maakt een zomerstop tot September.
Dit is het meest recente kunstwerk.
Posted by Picasa

Vrijdag, 7 mei 2010.

Avondrood, water in de sloot, leerden we vroeger.
Anno 2010 klopt het nog steeds.........water genoeg de laatste dagen.
Posted by Picasa