Ja, vreselijk, zo'n jong leven! Ik ben blij dat de jeugd tegenwoordig ook zo betrokken is bij de herdenkingen. Ze kunnen het niet genoeg horen. Ik heb op vrijdag 16 april een foto van een monument in het Baarnse Bos ter nagedachtenis aan ook zo'n jonge knul die net vóór het eind van de oorlog doodgeschoten is, op mijn weblog gezet. Ik weet niet of je dat gezien hebt. Is dit "zo maar" een jongeman of is het een speciaal iemand?
Dit is het 15 jaar jongere broertje van mijn vader. Hij was ondergedoken in Aalten. Op zondag 30 januari 1944 is hij met anderen tijdens een kerkdienst opgepakt. Via Amersfoort is hij naar Ravensbruck gebracht. Ravensbruck werd op 30 april door het Sovjetleger bevrijd
Ja, vreselijk, zo'n jong leven!
BeantwoordenVerwijderenIk ben blij dat de jeugd tegenwoordig ook zo betrokken is bij de herdenkingen. Ze kunnen het niet genoeg horen.
Ik heb op vrijdag 16 april een foto van een monument in het Baarnse Bos ter nagedachtenis aan ook zo'n jonge knul die net vóór het eind van de oorlog doodgeschoten is, op mijn weblog gezet. Ik weet niet of je dat gezien hebt.
Is dit "zo maar" een jongeman of is het een speciaal iemand?
Dit is het 15 jaar jongere broertje van mijn vader. Hij was ondergedoken in Aalten. Op zondag 30 januari 1944 is hij met anderen tijdens een kerkdienst opgepakt. Via Amersfoort is hij naar Ravensbruck gebracht. Ravensbruck werd op 30 april door het Sovjetleger bevrijd
BeantwoordenVerwijderen